Leo’s Leikkimaa käyttää verkkosivuillaan evästeitä mahdollistaakseen parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt Leo’s Leikkimaan evästeiden käytön (Cookie Policy). Lue lisää evästeistä ja kuinka halutessasi voit myös estää evästeiden käytön.

Tutkimuksesta Suomi
Tutkimus perustuu yhteensä 750 haastatteluun, jotka jakautuvat melko tasaisesti Jyväskylän, Lahden, Oulun ja Tampereen kesken – eli niille paikkakunnille joissa on ollut Leo’s Leikkimaa kenttätutkimuksen tekemisen aikana.

 

Yleisarviointi Suomi

Näillä neljällä paikkakunnalla (vastaajina lapsiperheet joilla on 0-12-vuotiaita lapsia ja jotka asuvat 60 km etäisyydellä paikkakunnasta) saa jo kauan Suomessa toiminut leikkimaa HopLop eniten positiivisia arviointeja, jos lasketaan mukaan sekä ne jotka ovat vastanneet ”Oikein hyvä” että ne jotka ovat vastanneet ”Melko hyvä”. Kun katsotaan hyvin positiivisia vastauksia (”Oikein hyvä”), sijoittuu HopLop hieman korkeammalle kuin SuperPark ja Leo’s Leikkimaa – näita vastauksia on yksi seitsemästä HopLopilla kun taas  vähän yli yksi kymmenestä SuperParkilla ja äskettäin toimintansa aloittaneella Leo’s Leikkimaalla.

 

Asiakastyytyväisyys Suomi
Kun eri leikkimaiden vieraiden asiakastyytyväisyyttä tutkittiin, saatiin hyväksyttävät kantaluvut kaikille kolmelle leikkimaalle: 673 kävijää HopLopissa, 435 SuperParkissa ja 372 Leo’s Leikkimaassa.

 

Kaikkien kolmen leikkimaan osalta selvästi valtaosa vierailijoista antaa positiivisen yleisarvosanan (”Oikein hyvä” tai ”Melko hyvä”) – taso 75 % – 85 %. Hyvin positiivisesti (”Oikein hyvä”) suhtautui 21 % Leo´s Leikkimaan, 20 % SuperParkin ja 16 % HopLopin vierailijoista.

 

Toteutus
Tutkimus toteutettiin verkkokyselylomakkeella.

Kohderyhmänä olivat lapsiperheet neljässä maassa: Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lapsiperheeksi määritellään talous, jossa on 0-12-vuotiaita lapsia. Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa tehtiin n. 1 000 haastattelua kussakin maassa. Suomessa, jossa Leo’s leikkimaita on vain neljällä paikkakunnalla, tehtiin n. 200 haastattelua joka paikkakunnalla.

Tiedonkeruun toteutti Norstat, yksi Pohjoismaiden tunnetuimmista markkinatutkimuslaitoksista. Norstatilla on samankaltaisia verkkopaneeleja   jokaisessa neljässä maassa. Sen paneeleissa on yhteensä seuraava määrä aktiivisia panelisteja:
      Ruotsi                  75 000 kpl

      Norja                   81 000 kpl

      Tanska                38 000 kpl

      Suomi                  28 000 kpl

Kenttätutkimus toteutettiin seuraavina ajanjaksoina:

      Ruotsi                  20.6.20173.7. 2017
      Norja                   5.12.20179.1.2018

      Tanska                1.12.201716.12.2017

      Suomi                  4.12.20179.1.2018

Kussakin maassa on tehty yhteensä seuraava määrä haastatteluja:
      Ruotsi                1 007 haastattelua               
      Norja                 1 011 haastattelua               

      Tanska              1 005 haastattelua               

      Suomi                   750 haastattelua